#9 Inside Man


Eftersom att det är början av bloggen och detta är min andra film, så tänkte jag faktiskt redan lägga in en av mina absoluta favoriter . En film som man tror från början är en riktigt Hollywood film där man kan gissa sig till slutet och känner att man egentligen inte behöver sitta och kolla på hela rullen. Det trodde jag första gången jag såg den, snacka om att ha fel! Inside man får dig att sitta och klura medans den stegvis ökar tempot och intrigerna. Det blir inte mycket bättre än såhär enligt mig!

Inside man handlar om Keith Frazier (Denzel Washington) och hans försök att stoppa gisslandramat som en grupp bankrånare med Dalton Russell (Clive  Owen) som ledare har startat. Vad som verkar vara det perfekta rånet går plötsligt snett och då kan allt hända, eller? . . .

Jonatan Friberg

Originaltitel: Inside man
Genre: Thriller, Drama
Regissör:  Spike Lee
Utgivningsår: 2006
Produktionsland:  USA
Längd: 129 min
Prisbelöningar: Spike Lee vann 2006 både Black Movie Awards och Black Reel Awards priset för bästa Regissör.

1 kommentar

Filed under Drama, Thriller

One response to “#9 Inside Man

  1. Spännande bra film. Många bra filmer ni tipsar om! Håller helt med! Det är en av 365 filmer man absolut måste se!

Kommentera

