#10 Death Race


Idag blir det en riktigt Actionrulle som rekommenderas! Death Race utspelar sig i framtiden i USA, De amerikanska fängelserna har blivit privatiserade och nu har ett av dem kommit på ett smart sätt att tjäna pengar på sina interner! Vi får följa Jensen Ames (Jason Statham) som försöker få reda på vem som satte dit honom men även ta sig ut ur fängelset. Death Race heter showen som fängelset på ”Terminal Island”  livesänder och liknar en modern verision av Roms Gladitorspel. Den enda skillnaden är att här har man bilar fullsmockade med vapen!

En fulladdad pangpangfilm från början till slutet!

Jonatan Friberg

Originaltitel: Death Race
Genre: Action, Sci-fi, Thriller
Regissör: Paul W. S Andersson
Utgivningsår: 2008
Produktionsland: USA
Längd: 98 min
Prisbelöningar: Vann Directors Guild of Canada  Craft Award 2008

2 kommentarer

Filed under Action, Science fiction, Thriller

2 responses to “#10 Death Race

  1. socialasituationer

    Skulle vilja påstå att filmen ”death race 2000” (som den här rullen mer eller mindre är en remake på) är bättre på så otroligt många nivåer. Dels för att Sylvester Stallone är med och dels för att spelet carmageddon inspirerats av den.

    • jonatanfriberg

      Ska jag vara ärlig så har jag faktist inte sett Death Race 2000. Jag hade faktist så pass dålig koll att jag fick reda på igår att den var baserad på en annan film.

      Men jag ska skärpa mig och kolla på orginalet!

Kommentera

