#28 A night at the Roxbury


Någon i familjen köpte den här filmen för några år sedan och sedan satt vi allihop och tittade på den. Jag var dock minst lika koncentrerad på att äta och på att skriva SMS och alla andra små vardagssysslor, så jag tänkte inte så mycket på filmen. Skrattade kanske till lite då och då, men inte mer än så.

Kanske ett år senare, det lär väl vara ett och ett halvt år sedan nu, så var jag hemma hos en vän en bit utanför Kristianstad och när alla samtalsämnen dog ut och den pinsamma tystnaden kom så var det någon som förslog att det var dags att sätta igång en film. A night at the Roxbury kom upp som förslag och jag kände igen det, så jag anade att jag sett den förr, men eftersom jag inte mindes vad den handlade om så lät det som ett bra förslag.

Kanske var det för att jag blivit äldre, eller kanske var det för att jag hade full fokus på filmen, men oavsett vilket så var det en av de roligaste filmer jag sett. Och Haddaways ”What is love” är fortfarande en obligatorisk låt på alla fester.

Filmen är baserad på en återkommande sketch i Saturday Night Live om The Roxbury Guys och handlar om två bröder, vars ultimata mål är att komma in på nattklubben Roxbury.

Hampus Algotsson

Genre: Komedi
Regissör: John Fortenberry
Utgivningsår: 1998
Produktionsland: USA
Längd: 81 min

3 kommentarer

Filed under Komedi

3 responses to “#28 A night at the Roxbury

  1. thegardischhour

    Den är riktigt härlig film, sevärd. Har den i både VHS och DVD🙂

  2. Pingback: #44 Ace Ventura: Pet detective « 365 filmer du borde se

  3. Jill Sandwich

    Helt okej Film även om jag inte har sett så mycket från SNL, dock tycker jag att den är väldigt överskattad.

Kommentera

