#52 Independence Day


 

Independence Day, vilken film! Jag var inte gammal första gången jag såg denna film, men jag har aldrig riktigt kunnat släppa den. Jag kommer ihåg att jag satt hemma framför vårt biosystem och var på helspänn genom hela filmen (jag är en riktig fegis, speciellt när det kommer till utomjordingar). Men när den väl var över var jag verkligen glad att jag sett den! Kommer ihåg hur imponerad över effekterna i filmen jag var!

 

Filmen är dock en klassisk ”Aliens attackerar och människorna försvarar sig” film. Men jag tycker helt klart den är sevärd, även om du inte tycker Sci-Fi filmer är speciellt lockande!

Jonatan Friberg

Originaltitel: Independence Day
Genre:
Action, Äventyr, Sci-Fi, Thriller
Regissör:
Roland Emmerich
Utgivningsår:
1996
Produktionsland:
USA
Längd:
145 min
Prisbelöningar:
Oscar för bästa special effekter. Saturn award för bästa Sci-Fi film, bästa special effekter och Roland vann för bästa regissör. BMI Film Music Award för bästa filmmusik. Golden Screen, Golden Screen with 1 star, Golden Screen  with 2 Stars och 18 andra!

4 kommentarer

Filed under Action, Drama, Science fiction, Thriller

4 responses to “#52 Independence Day

  1. socialasituationer

    ” No Sir, just a little anxious to get up there and whoop E.T.’s ass, that’s all!”

  2. BS

    riktigt skön filmsmak har du!🙂

Kommentera

