#56 Shutter Island


Kanske känns roligare om man rekommenderar filmer som alla inte redan har sett kanske! Så därför rekommenderar jag denna film som går på bio just nu! Det var riktigt längesedan jag såg en film på bio och jag kommer inte ens ihåg sist jag uppskattade filmen som jag såg så mycket som jag uppskattade denna! Så jag säger bara ta med er någon ni tycker om eller gå själva, men denna är helt klart värd att se på bio! Annars får ni vänta tills den släpps på DVD vilket kan ta ett tag!

Shutter Island utspelar sig strax efter andra världskrigets intensiva slutskede! Ett försvinnande på en anstalt som hyser de farligaste mentalt sjuka personerna i USA har skett och självklart kan man inte vila innan fången är åter i sin cell. Därför kopplas Teddy Daniels och hans kollega Chuck Aule in för att reda ut försvinnandet. Men de visas redan från början att de som jobbar på anstalten inte är så villiga att hjälpa dem på traven, nej frågan är om de över huvudtaget vill ha dem där. . .

Jonatan Friberg

Originaltitel: Shutter Island
Genre:
Drama, Thriller
Regissör:
Martin Scorsese
Utgivningsår:
2010
Produktionsland:
USA
Längd:
138 min

2 kommentarer

Filed under Drama, Thriller

2 responses to “#56 Shutter Island

  1. Det är lite roligt att du använder utropstecken i slutet på de sex första meningarna! Känns lite som om du verkligen menar det du säjer! Dessutom som om du betonar vartenda ord! Det funkar ju inte med punkt! Kudos till dig alltså! Nä, jag skojar bara. Det är skitjobbigt att läsa. Skärpning.

    • jonatanfriberg

      Se filmen så förstår du antagligen varför jag är så uppmuntrande, det är helt acceptabelt i detta fall!

Kommentera

