#57 Planet Terror


Denna film är en del ur Grindhouse projektet mellan Robert Rodriguez och Quentin Tarantino, och är enligt mig den bättre av de två. Dock är Death Proof rätt skön den med, men denna är snäppet roligare och förmodligen lättare att ta till sig.

Planet Terror är då den andra delen ur Grindhouse serien. Den handlar om hur en sorts nervgas av misstag sprids på en militärbas i USA och alla som kommer i kontakt med denna gas förvandlas till köttätande, muterade zombies. JUST DET! Detta är en zombiefilm! Fett va?
Jag vill egentligen inte berätta för mycket om karaktärerna för då finns det risk att jag sabbar överraskningen. Men jag tycker verkligen att denna filmen är en riktig klassiker bland zombie/action parodier, och den är helt underbart cheesy och macho på sina ställen.  Dessutom är Bruce Willis med i den, och det får man ju inte missa!

Emma Kitty Wahlgren

 

Originaltitel: Planet Terror
Genre: Action, Skräck, Sci-fi, Komedi
Regissör:
Robert Rodriguez
Utgivningsår: 2007
Produktionsland: USA
Längd:
105 min

1 kommentar

Filed under Action, Komedi, Science fiction, Skräck, Thriller

One response to “#57 Planet Terror

  1. Planet Terror är absolut den som är bättre av de två, japps.

Kommentera

