#111 Gunnar Govin – en man, en röst, en resa


Gunnar Govin lär vara Stefan Sauks roligaste karaktär, men enligt Sauk själv så är det många som inte förstår sig på Gunnar. Det är synd och jag förstår inte riktigt varför. Förvisso är det en väldigt underlig figur, men det är det som är det roliga.

Gunnar Govin – en man, en röst, en resa är en svensk komedi lite i stil med Torsk på Tallinn, det är lite samma tragikomiska känsla, där människorna är så sorgliga att det blir roligt.

I filmen är det en man, Gunnar Govin (Stefan Sauk) som presenterar sig och berättar att han ska göra en hemvideo som ska handla om Sverige. Om hur vi lever och hur det påverkar oss. I delar av filmen är det en som själv framför kameran funderar och analyserar både det ena och det andra och i andra delar är han ute och intervjuvar både den ena och den andra konstiga figuren, han besöker bland annat en psykolog och en mansjour.

Ibland mår man bra av att skratta så man får ont i magen, och när jag såg denna första gången så hade jag just en sådan stund.

Hampus Algotsson

Originaltitel: Gunnar Govin – en man, en röst, en resa
Genre: Komedi
Regissör: Ingen verkar haft den titeln under produktionen
Utgivningsår: 2003
Produktionsland: Sverige
Längd: 73 min

1 kommentar

Filed under Komedi

One response to “#111 Gunnar Govin – en man, en röst, en resa

  1. socialasituationer

    Jag ryser av whiskey tango-vibbarna jag får.

Kommentera

