#127 Grotesco


Denna vecka har vi på 365 filmer du borde se vår andra temavecka, vi kommer tipsa om bra TV-serier. Välkommen till 7 TV-serier du borde se.

Alltså Grotesco, jag tänkte att det skulle vara passande att tipsa om en svensk serie också, med tanke på att det är en svensk blogg. (oops spoier på nästkommande tips). Haha men så satte jag mig ner för att tänka vilka bra svenska serier det finns. Värt att notera är att jag själv inte kollar så himla mycket på TV utan Film är mer min grej! Efter en ganska lång betänketid så slog det mig som ett bränbollsrack i pannan! SJÄLVKLART måste jag skriva om Grotesco. Detta är verkligen en sådan serie att antingen älskar man den eller så hatar man den, jag tror faktist inte det finns något mellanting. Och det är samma att det finns vissa avsnitt som man bara sitter och kollar på och tänker, jaha???

Grejen med Grotesco är att de verkligen är helt j*vla missanpassade. Eller så kanske man inte får skriva, men för mig är serien verkligen helt underbar då de tar upp en massa tänkbara sociala situationer och bara gör tvärtemot vad man borde göra. Ibland så kan man titta på et ut avsnitt ett antal gånger innan man kommer på storheten som finns i de flesta. ”Hemliga dokument” avsnittet är väl det som jag fortfarande inte klura ut ordentligt och ett avsnitt som enligt mig är ganska kasst. Men alla andra är verkligen helt underbara och värda att se!!!

Jonatan Friberg

Genre: Komedi
Premiärår: 2007
Produktionsland: Sverige
Antal avsnitt: 9 (plus 8 som kommer sändas under 2011)

2 kommentarer

Filed under Komedi, TV-serie

2 responses to “#127 Grotesco

  1. ”Fattar du vad du har gjort? Det där var ju hemliga dokument!”

    Grotesco är underbart. Min favorit är Arbetarfiket – ”Ut ur ditt eget hus!”🙂

    • jonatanfriberg

      Ja det är otroligt bra alltså😛
      Haha själv har jag lite kärlek till
      ”Calm down Soldier, there is no Mackrill down there!”

Kommentera

