Dagsarkiv: 22 februari 2010

#53 Pulp Fiction


Ja vad ska man säga om denna filmen! Personligen tycker jag nog att denna är den bästa filmen som Quentin skrivit manus till! Den är inte en vanlig action film utan väldigt säregen. Många tycker denna filmen är överskattad men själv älskar jag verkligen den! Och ingen ”filmer du borde se” lista klarar sig undan denna filmen. Just nu ligger den på femte plasts på IMDBs ”bästa filmer genom tiderna” och det säger inte lite!

Pulp Fiction har inte bara en handling utan fyra olika som vävs ihop på ett fruktansvärt fiffigt sätt! Jag vet inte om jag ens ska försöka återge filmen I en kort recension! Det bästa är att se filmen och låta den stå för förklarandet, men som sagt en MYCKET sevärd film!

Jonatan Friberg

Originaltitel: Pulp Fiction
Genre:
Drama, Action,
Regissör:
Quentin Tarantino
Utgivningsår:
1994
Produktionsland:
USA
Längd:
154 min
Prisbelöningar: Oscar
för bästa manus samt  5 andra Oscarsnomineringar.  Saturn award för bästa film. Brit award för bästa soundtrack .Quentin vann Golden en Golden Palm samt BSFC award och CFCA award. KCFCC award för bästa film. LAFCA award för bästa foto. MTV Movie award för bästa film samt 35 andra

1 kommentar

Under Action, Drama